دستورالعمل استفاده از سامانه پست الکترونیک دانشگاه

 

 

 

سرویس پست الکترونیک دانشگاه جهت استفاده ی کلیه ی اساتید ، کارکنان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی درنظر گرفته شده است.  کاربران مسئول حفاظت از شناسه‌ي کاربري و رمز عبورشان هستند و از اين شناسه بايد در حدود اختيار داده‌شده استفاده کنند. هر کاربر در برابر کليه‌ي تعاملاتي که با استفاده از پست الکترونيکي و با اختيارات شناسه‌ي کاربري خود انجام مي دهد مسئول است و کاربر حق دراختیارگذاشتن آن به دیگران را ندارد.

-    کاربران بايد هنگام بازکردن نامه‌هايي که فرستندگان آنها را نمي شناسند هشيار بوده و پيوست نامه‌هاي ناشناس را باز نکنند، در غير اينصورت حتماً آنها را ويروس‌يابي نمايند، کليه‌ي نامه‌ها و پيوست هاي رمز دار يا فشرده شده بايد رمز گشايي، باز و سپس ويروس‌يابي شوند.

- بهتراست نامه های محرمانه ویاپیوست های آنها قبل ازارسال رمزنگاری شوند.

- سرویس پست الکترونیک دانشگاه برای اهداف تجاری (مگر بامجوزدانشگاه) و یا انتشارمطالب غیرمجاز و آزاردهنده برای دیگران قابل استفاده نیست.

 

دانشگاه در موارد زير اجازه‌ي بازرسي و آگاهي از محتويات اطلاعات پست الکترونيکي کاربران را دارا مي‌باشد:

1)   براساس قوانين حراستي یا آموزشی دانشگاه

2)   احضاريه‌ي دادگاه

3)   دليل منطقي، مستند و قابل اثبات بر تخطي از قوانين و مقررات دانشگاه يا قوانين بالا دستي وجود داشته باشد.

نحوه  درخواست آدرس پست الکترونيکي دانشگاهي جهت اعضاء هيئت علمي ، کارمندان و دانشجويان

الف : اعضاء هيئت علمي و کارمندان

اعضاء محترم هيئت علمي و کارمندان گرامي دانشگاه لازم است جهت دريافت آدرس ايميل ، به اتوماسیون اداری مراجعه نموده و ازطریق فرم "درخواست خدمات ازواحد فناوری اطلاعات وارتباطات" درخواست خود را ارسال نمایند که پس ازتخصیص شناسه کاربری به صورت خصوصی دراتوماسیون اداری اطلاع رسانی خواهد شد، درضمن درصورت فراموشی رمز عبور نیز ازطریق همین فرم میتوانند درخواست بازیابی کلمه عبور خود را ارسال نمایند.

 

ب: دانشجويان مقطع ارشد و دکتري

 دانشجویان محترم درصورتي که بدهي شهريه يا مشکل آموزشي نداشته باشند ، جهت ايجاد آدرس پست الکترونيکي به سامانه آموزش (سامانه سما) مراجعه نموده و از قسمت درخواستها( درخواست ايجاد ايميل آكادميك) خود راثبت نموده تاپس از بررسی، شناسه مربوطه اختصاص یافته و ازطریق همان سامانه قابل دریافت می باشد.

 

مدت زمان فعال بودن شناسه پست الکترونیک:

-برای اعضاء هیات علمی وکارمندان به مدت یکسال پس از پایان خدمت می باشد.

- برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی یکسال پس ازتاریخ فارغ التحصیلی می باشد.